Opis
MiniVision2+ firmy Kapsys to nowy, bazujący na systemie Android 11, ulepszony sprzętowo model telefonu MiniVision2, obsługujący połączenia przez Wi-Fi, połączenia głosowe VoLTE. Intuicyjny, w pełni udźwiękowiony, łatwy w obsłudze telefon komórkowy z klasyczną klawiaturą, zaprojektowany z myślą o osobach niedowidzących i niewidomych, a także o seniorach.
Model MiniVision2+ wspiera nowoczesne technologie takie jak:
- ogólnoeuropejski bezprzewodowy system alarmowania o zagrożeniach,
- połączenia przez Wi-Fi, usługa głosowa umożliwiająca użytkownikom nawiązywanie i odbieranie połączeń za pośrednictwem bezprzewodowego połączenia internetowego, bez korzystania z sygnału telefonii komórkowej (o ile operator na to pozwala),
- połączenia konferencyjne do 6 uczestników,
- obsługę europejskiego systemu satelitarnego Galileo,
- połączenia VoLTE z nowymi kodekami poprawiającymi jakość głosu.
Nowy model MiniVision2+ odpowiada na specyficzne potrzeby osób niedowidzących, niewidomych i seniorów, udostępniając podstawowe funkcje klasycznego telefonu z klawiaturą, łatwą obsługę, udźwiękowienie i ergonomię. MiniVision2+ oferuje wiele ulepszeń w konstrukcji samego telefonu i w obsłudze zainstalowanych aplikacji, w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Podświetlana, fizyczna klawiatura ma duże odstępy między klawiszami, telefon posiada podstawkę ładującą, zaprojektowano dedykowany, fizyczny przycisk alarmu S O S, znajdujący się z tyłu obudowy. Ulepszono aplikacje Aparat, Galeria, Detektor światła, „Gdzie jestem” (lokalizacja GPS), Wiadomości MMS. Funkcja „Gdzie jestem?” informuje wyłącznie o aktualnej lokalizacji użytkownika, nie oferując możliwości wyznaczania tras czy innych funkcji GPS, w tym dostępu do map Google.
Aplikacja Kontakty umożliwia importowanie kontaktów z pliku VCF, który można wczytać z karty micro SD albo skopiować do pamięci telefonu po podłączeniu do komputera PC. Telefon odbiera także SMS-y z adresami wysłanymi jako wizytówki w postaci załączników MMS i dodaje je do książki adresowej. MiniVision2+ wypowiada imię i nazwisko oraz numer dzwoniącego, jeśli jest on wpisany do kontaktów w książce adresowej. W przypadku, gdy kontaktu nie ma w książce adresowej, telefon oznajmia wyłącznie numer dzwoniącego.
Telefon oferuje wykonywanie zdjęć i ich wysyłanie jako wiadomość MMS, a także odbieranie wiadomości MMS ze zdjęciem i zapisanie jej w galerii. Usługa MMS działa w sieciach T-Mobile, Plus, Orange, Play i innych.
MiniVision2+ posiada własne rozwiązania ułatwień dostępu Kapsys oparte na zmodyfikowanym systemie Android 11. Użytkownik nie może korzystać ze sklepu Google Play i nie może samodzielnie instalować dodatkowych aplikacji. Telefon został wyposażony we wbudowaną, obszerną instrukcję obsługi w języku polskim i udostępnia wprowadzanie z klawiatury polskich znaków diakrytycznych.
MiniVision2+ ma domyślnie zainstalowany syntetyczny głos Premium Vocalizer. Do obsługi, poza fizyczną klawiaturą, można używać poleceń głosowych, na przykład do wykonywania połączeń, dyktowania tekstu w wiadomościach SMS lub notatkach, jak również do uruchamiania wszystkich zainstalowanych w telefonie aplikacji, wśród których są, poza już wymienionymi, detektor kolorów, detektor światła, rejestrator dźwięku, aplikacja do rozpoznawania nominałów polskich banknotów, aplikacja pogodowa, kalkulator czy alarm.
2,3-calowy ekran, klawiatura z 12 wypukłymi klawiszami, panel sterujący z wbudowanym klawiszem joysticka, całkowicie udźwiękowiony interfejs, a także funkcja dyktowania z rozpoznawaniem głosu, sprawiają że MiniVision2+ jest w pełni dostępny dla osób z dysfunkcjami wzroku i w stopniu optymalnym ułatwiają obsługę urządzenia i korzystanie z niego w życiu codziennym.
Urządzenie oferuje określone tryby pracy. Pierwszy z nich odbywa się za pomocą podświetlanej klawiatury z wyraźnie oddzielonymi, kontrastowymi i wyczuwalnymi klawiszami, a także przy pomocy panelu składającego się z pięciu różnych, fakturowanych klawiszy nawigacyjnych i czterech oddzielnych klawiszy funkcyjnych wraz z przyciskiem S O S znajdującym się z tyłu urządzenia.
Drugi tryb jest realizowany za pomocą poleceń głosowych, umożliwiających wykonywanie połączeń, wysyłanie wiadomość SMS, tworzenie nowego kontaktu, wydarzenia, alarmu, notatki, notatki głosowej i uruchamianie każdej z zainstalowanych w telefonie aplikacji (wymagane połączenie Wi-Fi lub 3G / 4G).
Trzeci tryb pracy telefonu odbywa się za pomocą rozpoznawania mowy i służy do dyktowania tekstu w polach edycji, dyktowania tekstu wiadomości SMS czy numeru telefonu, do tworzenia notatki głosowej itp. (wymagane połączenie Wi-Fi lub 3G / 4G).
Uwaga: Do prawidłowego funkcjonowania telefonu, zwłaszcza funkcji rozpoznawania mowy i głosowej obsługi urządzenia, niezbędne jest połączenie Wi-Fi lub połączenie sieci komórkowej 3G lub 4G. Za jakość obu tych połączeń i ewentualny jej wpływ na funkcjonowanie telefonu firma Altix nie ponosi odpowiedzialności.
Najczęściej zadawane pytania
Pytanie: Czy polecenia głosowe w telefonie będą działały bez dostępu do internetu?
Odpowiedź: Nie. Jeżeli przejdziemy w tryb offline, czyli wyłączymy Wi-Fi i transfer danych komórkowych, polskie polecenia głosowe nie będą działały.
Pytanie: Czy można zmienić sposób odczytywania cyfr numeru telefonu osoby dzwoniącej, np. w taki sposób, by czytał po trzy cyfry?
Odpowiedź: Nie, nie można. Jeśli mamy połączenie przychodzące od nieznanego numeru, głosy syntetyczne Google TTS używane w telefonie MiniVision2+ czytają numer telefonu, np. taki: 48 111 222 333 w następujący sposób: czterdzieści osiem miliardów sto jedenaście milionów dwieście dwadzieścia dwa tysiące trzysta trzydzieści trzy. Tego ustawienia nie można zmienić. Po zapisaniu nieznanego numeru do książki adresowej czytane będzie ID dzwoniącego, np. imię i nazwisko.
Pytanie: Chciałbym wysłać wizytówkę zawierającą dane wybranego kontaktu. Czy jest to możliwe?
Odpowiedź: Tak. Można wysyłać wizytówki jako wiadomości MMS. Do wysyłania wiadomości MMS wymagana będzie konfiguracja punktów dostępowych APN. Telefon Kapsys MiniVision2+ ma bardzo przydatną funkcję wysyłania kontaktów jako wizytówek MMS z załącznikami VCF zawierającymi wszystkie dane wybranego kontaktu. Kiedy otrzymamy taką wizytówkę, w aplikacji SMS odczytamy treść tej wiadomości i dodatkowo otrzymamy informację „VCF jeden kontakt”. Na takiej wiadomości wciskamy OK i na liście przechodzimy do pozycji „Załącznik”, wciskamy ponownie OK. Otwiera się okno dialogowe „Chcesz zaimportować kontakty?” z opcjami „Tak” i „Anuluj”. Po wybraniu „Tak” nowy kontakt zostanie automatycznie dodany do książki adresowej. By wysłać wizytówkę z kontaktem należy wykonać następujące czynności:
- Otworzyć aplikację Kontakty i z listy wybrać kontakt, który ma być wysłany jako wizytówka, po czym wcisnąć OK.
- Wcisnąć przycisk Menu, by otworzyć listę „Opcje kontaktu”, na której przejść do pozycji „Wyślij kontakt za pomocą wiadomości” i wcisnąć przycisk OK.
- Wybrać adresata wiadomości z listy kontaktów lub wpisać numer ręcznie i wcisnąć OK.
- Otworzy się pole edycyjne, w którym trzeba wpisać lub podyktować głosem treść wiadomości, np. „Wizytówka Adama”, po czym wcisnąć OK.
- Pojawi się komunikat „Wiadomość została wysłana”.
By wysyłanie wizytówek działało poprawnie należy ręcznie ustawić parametry punktów dostępowych APN dla sieci komórkowej, ponieważ domyślne ustawienia APN nie zawsze są prawidłowe. By to zrobić należy wykonać poniższe czynności:
- Wpisać na klawiaturze kod serwisowy: *#444# i wcisnąć przycisk OK.
- Wcisnąć przycisk Menu i wybrać „Resetuj ustawienia”.
- Po zresetowaniu ustawień APN, wybrać do edycji punkt dostępowy o nazwie zawierającej w treści MMS, na przykład „T-Mobile MMS” i edytować jego parametry zgodnie z poniższą listą:
- Nazwa: pozostawić domyślną wartość
- APN: mms (pisane małymi literami)
- Proxy: puste
- Port: puste
- Nazwa użytkownika: puste
- Hasło: puste
- Serwer: puste
- MMSC: domyślna wartość, np. http://mms/servlets/mms
- Proxy MMS: domyślna wartość, np. 213.158.194.226
- Port MMS: domyślna wartość, np. 8080
- MCC: domyślna wartość, np. 260
- MNC: domyślna wartość, np. 02
- Typ uwierzytelnienia: PAP, jeśli to pole jest puste, wcisnąć przycisk OK, z listy wybrać „PAP” i potwierdzić przyciskiem OK
- Typ APN: mms, jeśli po wciśnięciu przycisku OK na liście dostępnych wartości jest opcja „default”, także należy ją zaznaczyć i potwierdzić przyciskiem OK (to ustawienie ma znaczenie np. dla sieci T-Mobile, oba te parametry powinny być zaznaczone)
- Protokół APN: wartość domyślna, np. IPv4.
Pozostałe pola należy pozostawić z domyślnymi wartościami. Po wprowadzeniu zmian trzeba wcisnąć przycisk Menu, znajdujący się po lewej stronie, u góry panelu sterującego, i z otwartej listy wybrać „Zapisz”. Konfiguracja MMS zostanie wówczas zakończona. Po wprowadzeniu zmian w konfiguracji trzeba wyłączyć i włączyć telefon.